Wednesday, January 27

serikandi berlapan.

malam ni aku tak ada kelas dengan ammar. kak lin mesej katanya ammar dah terlelap. tadi dia terberak dalam seluar lagi kat sekolah. biasa nya memang macam tu. bila ammar terberak dalam seluar, dia mesti exhausted gila sebab tunggu kak lin sampai sekolah nak bersihkan dia semua.

bagus lah tak ada kelas. badan aku pun macam tak berapa sedap. selsema, sakit tekak.dah lah penat gila berzapin tadi. sesekali tak ada kelas macam ni, best juga. boleh lah aku rest sikit. sunyi rupanya bila duduk hostel waktu macam ni.

marda dengan marina of course lah keluar makan dengan mata air masing-masing. syada memang ada kehidupan lain kat batu pahat ni. min pun. roommate aku si izzati ni pulak, sejak kebelakangan ni asyik jiwa kacau je and selalu keluar sorang-sorang cari ketenangan katanya.

im sorry izzati. aku jarang ada, masa tough times kau ni. aku sibuk. dengan kelas. dengan zapin. dengan tuisyen. kadang-kadang bila aku balik bilik, kau dah tak ada. yang tinggal cuma lah nurul dengan awi. itu pun sorang tengah ber-facebook, sorang lagi tengah ber-ym. biasa lah kehidupan awek single.

and im alone in my room. korang. aku rindu korang. seriously. mungkin korang akan mengalami kegelian yang amat sangat sebab bukan jenis aku meluahkan perkara sebegini. tapi aku serius. it's our final year and we're drifting apart.

bukan salah sesiapa pun tapi rutin yang buat segalanya jadi begitu. nak spend masa bersama pun susah. nak kata ada antara kita yang pentingkan bf, tak juga. tapi nak buat macam mana? setiap hari aku dengan marina kena mengajar tuisyen. syada lak selalu dengan kak leha.

min tak payah cakap lah. bilik pun dah jauh. korang, aku menangis ni. percaya tak? aku betul-betul sedih. dengar cerita esok elaun masuk. biasanya bila elaun masuk, kita sibuk merancang nak tengok movie apa. nak makan besar kat mana. tapi hari ni, nothing!

minggu depan lak dah start praktikum. apa akan jadi? masing-masing sekolah lain-lain. pagi confirm lah kita tak jumpa. malam semua ada rutin sendiri. korang, korang rasa tak apa aku rasa? ke aku je yang sentimental lebih? hurm.blah la kau ain. emo pula ini malam.

aku harap, kita akan dapat hang out macam dulu.ramai-ramai makan kat bilik marina sambil tengok tv yang bapak ancient gila. melepak atas katil marina walaupun dah macam ikan sardin dah (bayangkan satu katil 4 orang). lepak-lepak makan goreng pisang kat gerai depan maktab lepas kelas kul 4.30.

aku rindu zaman dulu. zaman even aku pun tak ada kereta. atau zaman cuma aku yang ada kereta? zaman berhimpit-himpit naik kancil biru aku. nak pergi pasar malam kena menapak ramai-ramai. korang rindu tak zaman tu? aku rindu. bila kira-kira, tinggal sikit je masa kita untuk bersama. tolak cuti lagi. tahun lepas, macam-macam kita rancang untuk penuhkan final year kita bersama. tapi sekarang aku tengok, kita dah tak ada masa bersama.

setiap kali aku keluar dengan F, aku teringat korang. marda, marina, korang ada terfikir macam aku tak? haish. entry ni dah macam pathetic gila. hurm. izzati pun tak balik lagi. roomie, mana kau pergi. jangan lah bawak diri macam ni. kami semua risau kan kau. :(










 

aku sengaja tepek gambar zaman sengal. gambar zaman kita semua comot (ceh sekarang sudah vogue kah?) zaman yang kita masih macam isi dengan kuku. the 8 of us used to be 1. now, not anymore and its hurting me. heyy. kalau aku tak pernah bagitau, korang lah geng paling cool aku pernah ada. aku ni berkawan ramai. tapi yang aku rapat 2,3 kerat je.

tapi aku harap, dengan korang, rapat sampai bila-bila. sebab bersama korang lah aku jatuh dan bangun semula. mengenal peritnya kepahitan dan kedukaan. mengenal indahnya kemanisan. ceih. jiwang sudah. aku tau kalau korang baca entry ni aku akan kena nganjing sampai aku pengsan, bangun balik pastu pengsan lagi. tapi insyaAllah, aku tak menyesal buat entry ni untuk korang.

korang tunggu apa? dah habis lah entry ni. huh! jangan harap aku nak cakap aku sayang korang eh. bole blah. hahahahaha.

11 comments:

Unknown said...

teringat balik zaman muda-muda erk ?

cik nurulain said...

masih muda lah touya. aisk.

Aidi-Safuan said...

pergh..fewit2~

Unknown said...

hurm.
tp ko tak sayang aku.
tak rindu aku pn =(

Miss PFR said...

akak, ur entry nie make me sad.. mmg la ila xd dlm serikandi berlapan nie, tp ila slalu hrp ila x pnah jauh dr k0rang.. kt cnie xd 0rg nk bg ila air k0tak, ajak ila g mndi same2, makan ramai2... xde marda, akak, k.syada, k.zati, min, awi,k.marina,nurul..slalu sedih s0rg2 bile tgk pic k0rg kua same2..slalu trbyg how happy i will b kalau slalu cm dulu ngn k0rang.. sethn setgh ngn k0rang yg effect x penah ilang smpai hari ini.. =(

cik nurulain said...

aidi safuan:

fewiit kat awek2 ke?

cik nurulain said...

diba:

ko bestfren aku lor syg. sum1 yg aku dah bawak dr zmn comot sampai zmn vogue. :) there's plenty of space in my heart. ill never left u out. promise!


ila:


im bursting into tears while typing this entry. ive no idea it'll affect others as well. this bonding is beautiful isnt it?

Miss PFR said...

0f c0z akak.. nutin here dat i can c0mpare 2 dis b0nding.. n0 m0re sistah0od dat can i rely 0n.. all 0f u : i misz 0ur 0ld days damn much!

Anonymous said...

inilah hidup namanya.. skang ni masing2 pun bz. tp kite akan pk kan cara supaya masih ade masa seperti dulu k CN? jgn nanges ye CN... kite kan saling sayang-menyayangi. x terduga aku tintakan ayat karat meleleh itu. -NK-

mirna said...

sedihnya bl rasa kita dah smakin jauh...5 thun bersama mcm2 kita lalui...huhu..xtau mcm mana nak menghadapi thun depan tanpa melihat kamu semua...

cik nurulain said...

kenapa sedih sangat ek rasa? hadui. hadui. nak nangis lagi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails